Jesteś tutaj: METODY

METODY

TERAPIA MANUALNA:

Jest to terapia polegająca na leczeniu dysfunkcji narządu ruchu przy pomocy rąk terapeuty.
Podczas terapii wykorzystywane są techniki specjalnych mobilizacji lub manipulacji stawów oraz pracy na tkankach miękkich. W ten sposób przywraca się zaburzoną biomechanikę stawów co prowadzi do zmniejszenia bólu, zwiększania zakresu ruchomości, ustąpienia stanów zapalnych.

MASAŻ TKANEK GŁĘBOKICH:

Jest to jedna z najskuteczniejszych form masażu leczniczego.
Eliminuje napięcie i dysfunkcje w obrębie tkanek miękkich i układu mięśniowo – powięziowego, pozwala skutecznie rozwiązywać zaburzenia w obrębie narządu ruchu.
Celem jest poprawa elastyczności i gibkości mięśni co prowadzi do zmniejszenia dolegliwości bólowych.

TERAPIA NARZĘDZIOWA TKANEK MIĘKKICH:

Jest to nowoczesna forma terapii wykorzystująca specjalistyczne narzędzia do opracowania tkane miękkich narządu ruchu. Masując narzędziami wpływamy na receptory wolno i szybko reagujące, znajdujące się w skórze i powięzi. Dzięki temu terapia zmniejsza dolegliwości bólowe, zwiększa zakres ruchu oraz poprawia funkcję stawów.

IGŁOTERAPIA GŁĘBOKA (DRY NEEDLING)

Jest to innowacyjna metoda leczenia bólu, polegająca na nakłuwaniu igłą bolesnych miejsc znajdujących się na mięśniach, ścięgnach lub więzadłach. Polega na zlokalizowaniu punktu spustowego, wbiciu igły w zlokalizowany punkt i wywołaniu reakcji drżeniowej. Metoda ta stosowana jest u pacjentów z przewlekłym i ostrym bólem w mięśniowo – powięziowych punktach spustowych. Obecnie igłoterapia sucha uważana jest za najlepszą metodę w walce z bólem. Już po kilku zabiegach, pacjent może odczuwać zmniejszone dolegliwości bólowe, a nawet mogą one ustąpić całkowicie.

PINOPRESURA:

Jest to metoda terapeutyczna stworzona przez lek.med. Radosława Składowskiego.
Model postępowania stanowi swego rodzaju połączenie pracy konwencjonalnej z niekonwencjonalnymi technikami terapeutycznymi. Metoda ta łączy w sobie techniki zaczerpnięte z klawiterapii, akupunktury, terapii manualnej, refleksoterapii, techniki masażu, techniki pracy narzędziowej na powięzi. Całość stwarza swoisty, kompleksowy oraz skuteczny model terapii.

KINESIOTAPING:

Jest to metoda fizjoterapeutyczna polegająca na oklejaniu ciała rozciągliwymi, bawełnianymi taśmami. Taśmy dzięki swoim elastycznym właściwościom oraz w zależności od techniki naklejania, wpływają pobudzająco lub wyciszająco na aktywność mięśni, redukują odczuwanie bólu, przyśpieszają wchłanianie opuchlizny, mogą zwiększyć bezbolesny zakres ruchu stawowego oraz wspomagają jego stabilizację. Elastyczność taśmy pozwala na delikatne uniesienie skóry i wytworzenie dodatkowej przestrzeni pomiędzy ją i następnymi warstwami ciała. W ten sposób poprawia się swoboda przepływu płynów w leczonej okolicy. Jest to działanie przyspieszające gojenie tkanek.

Kontakt z nami

ul Staszica 2/4, 60-527 Poznań